איך להדביר את נמלת אש?

אין ספק שמבין המזיקים המטרידים והעקשניים של השנים האחרונות, נמלת האש זוכה בכל הקופה. הנמלים הקטנטנות והמכאיבות הללו נמצאות ברשימת 100 המינים הפולשים הגרועים בעולם. הנמלים האלו מגיעות אלינו מאפריקה, כאשר הדעות חלוקות לגבי דרך הגעתן לישראל (כנראה במשלוחי עץ), אך הן כאן ועוקצות, בעיקר בתקופת הקיץ. גם ביתכם נפגע מנמלי האש ואתם שואלים את עצמכם איך מדבירים נמלת אש? המשיכו לקרוא.

נמלת האש היא קטנטנה ונמלה בוגרת מגיעה לגודל של 1.5 מ"מ בלבד, לכן במקרים רבים המפגע מתגלה רק לאחר שמתחילים לחטוף עקיצות. התרבות הנמלים מהירה מאוד ומושבה מגיעה למימדים אדירים, וגרוע מכל אלו היא העובדה שלא פשוט כלל להדביר את נמלת האש.

ראשית, חשוב להדגיש ולהבין כי בניגוד לפולשים מזיקים אחרים, בהקשר של עקיצות נמלי אש אין טיפול מנע רלוונטי שניתן ליישם. אפשר לטפל בנמלי אש רק לאחר שהתגלתה פלישה שלהן.

פתרונות אופרטיביים להדברת נמלת האש

  • פיזור עצמאי של פיתיון רעיל ("תירס"): המוצא הראשון שאנשים רבים הנתקלים בפלישת נמלי אש לביתם פונים אליו הוא רכישה עצמאית ופרטית של חומר נגד נמלי אש. מדובר על פיתיון המפוזר מסביב לבית ובמוקדים המזוהים של הנמלים, הפיתיון לרוב צהוב ונראה כמו פתיתי תירס גרוסים. עיקרון הפעולה הוא שהנמלים ייקחו את הפיתיון לקן, שם גם יתר הנמלים וגם המלכה אוכלות את הרעל וזה אמור להשמיד את מקור הכוח של המושבה. אסור להרטיב את אזור פיזור הפיתיון במשך יומיים.

בפועל, חומר הדברה נגד נמלי אש זה ברוב מוחלט של המקרים אינו מספק מענה מלא אלא מקסימום מספק הקלה של כמה ימים.

הדברה מקצועית של נמלת האש: לפי כל העדויות הפרטיות והן של גורמי מקצוע ואכיפה, הפיתרון המלא היחיד להדברת נמלת האש הוא הדברה מקצועית. ההדברה כוללת ריסוס חומרים ייעודיים ומאושרים לשימוש נגד נמלת האש, הן בתוך הבית ומחוצה לו בקן המושבה. חומר הדברה נגד נמלי אש מקצועי מספק טיפול איכותי ומקיף ב-99% מהמקרים. כמובן שיש לבצע הדברה כזו רק בחומרים מאושרים ורק ע"י אנשי מקצוע מוסמכים.