איך מאתרים נזילות?

חושדים שיש לכם נזילה בצנרת? חשוב מאוד לבדוק את הנושא בהקדם ולהבין מה באמת קורה בתוך הקירות או מתחת לרצפה, גם משיקולים של בטיחות ונזקים מבניים וכמובן גם משיקולים כלכליים של חיוב על מים הנוזלים אחרי המונה שלכם. בהקשר לנזילות, יש מקרים פשוטים שניתן לאתר די בקלות ובמהירות, אך כמובן שיש מקרים יותר מורכבים וקשים לאיתור, נסקור בקצרה מהקל אל הכבד.

  • בדקו את המונה: אם אתם חושדים בנזילה, ראשית כל בדקו את מונה המים לדירה או לבית, לאחר שסגרתם את כל הברזים כמובן. אם המונה מסתובב או סופר ושום ברז לא פתוח, יש לכם נזילה ועכשיו אתם יודעים שהיא אחרי המונה ולא לפניו.

 

  • נזילה בשירותים: במקרים רבים יש נזילה ממיכל ההדחה בשירותים. פשוט הסירו את מכסה מיכל ההדחה והקשיבו האם מים ממשיכים לזרום כל הזמן במיכל, גם לאחר שהמצוף הגיע לגובהו המקסימאלי. ניתן גם לשים קצת צבע מאכל במיכל ההדחה ולחכות קצת כדי לראות האם המים הצבעוניים עוברים לשירותים עצמם, דבר שיעיד על נזילה.
  • בדיקה תרמית לאיתור נזילות: השיטה המתקדמת והיעילה ביותר לאיתור נזילות היא באמצעות בדיקה תרמית ייעודית. בדיקה זו עושה שימוש במצלמות תרמיות משוכללות ש"רואות דרך קירות". היכן שתהיה נזילה, של מים קרים או חמים, המצלמה תראה הבדל בטמפרטורה וכך מזהים בקלות ובמהירות נזילות, אפילו הקטנות ביותר. כעת אפשר לחצוב בקיר או לחשוף רק את האזור הפגוע ולבצע תיקון תוך מינימום נזקים.

בנוסף לנזילות מים מצנרת ההולכה, יכולות גם להיות נזילות מצנרת הניקוז, גם במקרים אלו אמצעי הדמיה תרמית מספקים מענה ממוקד ומדויק במיוחד. אם איתור הנזילה אינו פשוט ומהיר, המלצתנו היא לפנות לאנשי מקצוע בהקדם כדי לקבל מענה מקצועי ולמנוע נזקים פוטנציאליים נוספים.