איך לתחזק נכון חלונות אלומיניום?

תחזוקת חלונות האלומיניום שלכם היא הכרחית כדי למנוע תקלות עתידיות, להבטיח שימושיות אופטימאלית וכמו כן כדי לדעת להסדיר תקלות נפוצות שכבר התרחשו בחלונות שלכם. לצד ניקוי שגרתי ונכון של החלונות, יש עוד כמה טיפים לתחזוקה נכונה של חלונות אלומיניום – המשיכו לקרוא ותוך דקות תהיו יותר חכמים ומלומדים לגבי שמירה על החלונות שלכם.

תקלות נפוצות בחלונות אלומיניום

  • קפיצים קשיחים, חלודים או ללא מתח מספיק.
  • מסגרות מוכתמות
  • תנועה קשה ורועשת של החלונות על המסילות
  • תריסים שנתקעים או זזים עם הפרעות

ניקיון ושאיבת אבק

בעזרת מברשת קשיחה יחסית, נקו את סביבת החלונות והקדישו תשומת לב רבה למסילות ולאזורים בהם מצטברים אבק ולכלוך. ניתן בהחלט לעבור על המסילות והאזורים הקשים להגעה עם פיה צרה ושואב אבק חזק.

את המסגרות עצמן יש לנקות מעת לעת עם מים פושרים וסבון עדין או עם חומר ניקוי ייעודי לאלומיניום ובעל PH ניטראלי. לאחר מכן ניתן ליישם שעוות רכב על המסגרות ו/או לשמן את המסילות בחומר סיכה מבוסס סיליקון. את זכוכיות החלונות יש לנקות עם נוזל מיוחד לניקוי שמשות המספק ברק וגם מגן על השמשה מהצטברות אבק ולכלוך.

כמו כן, אם יש לכם תריסי גלילה אז חשוב לוודא מעת לעת שאין הצטברות של אבק, לכלוך, פסולת צמחית וכיוצא באלו באזור מנוע הגלילה של התריס או על אדן החלון.

שימון בחומר סיכה חודרני

מעת לעת רססו את קפיצי חלונות האלומיניום בשמן סיכה חודרני, כך הקפיצים ורכיבי התנועה שבחלונות לא יהפכו לקשיחים מדי ולא יחלידו.

שעווה לרכב

יישום תקופתי של שעוות רכב על מסגרות האלומיניום של החלונות ודלתות ההזזה גם יספק הגנה מפני אבק והצטברות לכלוך וגם ייתן מראה נוצץ ומרשים.

 

מאמר מאת: אלי אלומיניום http://www.alumeli.co.il